Week 3 - Reisverslag uit Rangala, Kenia van Fenna Pijman - WaarBenJij.nu Week 3 - Reisverslag uit Rangala, Kenia van Fenna Pijman - WaarBenJij.nu

Week 3

Door: Fenna

Blijf op de hoogte en volg Fenna

22 April 2019 | Kenia, Rangala

15-04-19
Goedemorgen, vandaag hebben we weer een stage dag. We kregen gister avond te horen van Corry dat er in de kast van kamer 5 wat tandarts spulletjes liggen. Alleen hadden wij daar geen sleutel van. Dus vandaag zijn we voor de sleutels gaan vragen bij de Sister. En ja hoor! Ze hadden de sleutel, heel enthousiast hebben Aleyna en ik de kast opengemaakt. Er kwamen heel veel leuke spulletjes uit en zo dus ook wat tandarts spulletjes zoals wat spiegels, sondes en amalgaam. Dus ik heb een tijdje de spiegels en sondes in water laten koken zodat het zo schoon mogelijk zou worden. Ik had afgesproken met de Sister dat ik een soort van controles mocht uitvoeren bij de grootste kinderen. 3 kindjes durfden echt niet dus heb ik die maar gelaten. De rest ging allemaal netjes liggen en mocht ik de controle op uitvoeren. En ik heb best wel wat gaatjes gevonden bij de kinderen helaas.. Na dat ik klaar was, heb ik alles een hele lange tijd weer laten koken. Na de pauze hebben Maartje en ik een ronde gedaan bij alle kinderen. Daarna zijn we buiten gaan spelen met de kinderen en daar kwam ik Nowe ook weer tegen ik heb hem gister voor het eerst gezien en heb ook de spulletjes aan hem gegeven die ik van Marga had mee gekregen, Nowe is een soort van pleegkindje van Marga. Rond half 6 zijn we terug gegaan naar ons huisje om lekker te koken. Straks weer chillen omdat hier niet veel te doen is. Alvast slaaplekker xxx

16-04-19
Goedemorgen allemaal. Mijn natuurlijke wekker was een heel stuk vroeger dan mijn wekker die ik gezet had. Dus heb ik mezelf langzaam klaar gemaakt voor de stage dag in baby home. Na het gebruikelijke gebed en het verslag van de nacht konden we weer beginnen. Maartje en ik gingen samen de baby’s doen , Maartje deed de luiers en de kinderen in bad en ik deed ze aankleden, een medewerkster gaf ze daarna wat te eten. We waren best wel lang bezig met de baby’s wassen en aankleden omdat wij een stuk voorzichtiger zijn met de kinderen. Daarna zijn we gaan helpen met het wassen van de kleding, ze vroegen aan mij of ik de poep doeken wilde gaan wassen, maar dat heb ik maar aan hunzelf overgelaten. Wat wel gek is, is dat ze hier gewoon een wasmachine en een droger hebben, maar ze maken alleen gebruik van de droger. Maartje en Ik werden nog geholpen met de was door Tobias ( een wees kindje) hij hielp ons de spullen in de droger te doen en daarna nog alles aan de waslijn te hangen. Toen hebben we nog wat gespeeld met de kinderen en de kleintjes wat eten gegeven, en daarna was het lunchtijd. In die tijd heb ik nog even snel wat onderbroekjes en sokken gewassen. Na de pauze hebben we geholpen met het opvouwen van de was en hebben we weer gespeeld met de kinderen. Ons plan was om aardappeltjes te bakken met Samosa. Dat was dus compleet mislukt de Samosa was helemaal uit elkaar gevallen. En wat er van de aardappelen was overgebleven was ook niet veel. We hadden eigenlijk alleen sla en wat brood, maar volgende keer beter!! Later in de avond kwam Betty samen met haar broertje, Betty woont hier samen met haar moeder en broertje op het compound en werkt vaak ook bij baby home. Later kwam Nowe ook nog aanschuiven en hebben we met zijn allen kaartspellen gespeeld. Toen iedereen weg was heb ik eerst nog gedoucht en ben daarna naar bed gegaan. Goodnight xx

17-04-19
Goedemorgen, vandaag weer een dag bij baby home. Maartje en ik hebben weer de baby’s gewassen en aangekleed. Daarna kregen wij de opdracht om met wat baby’s naar het ziekenhuis te gaan en dat was het ook, we hadden geen idee waar we naar toe moesten en wat er gebeurd moest worden. Het is hier dus normaal dat een kindje een soort van nummer heeft maar die wisten we natuurlijk ook niet. Toen we aan het wachten waren kotste de baby over mijn enigste mooie nette broek die bij heb heen. Dus ben ik maar terug gegaan naar het huis en heb mezelf schoongemaakt en omgekleed. Mijn humeur was op dat moment niet zo heel gezellig, ik had het wel een beetje gehad. Dus ben ik daarna ook terug gegaan naar het huis en ben ik niet meer terug gegaan naar stage. In de tussen tijd heb ik de rest van mijn was gedaan, mijn kamer opgeruimd en mijn badkamer gepoetst. Daarna kwamen Maartje en Aleyna weer terug en hebben we een tijd kaartspellen gespeeld. We hebben nog gechilld, daarna zijn we gaan koken. Ik heb lekker een lange douche genomen en ben daarna in mijn bed gekropen.

18-04-19
Goedemorgen allemaal, vandaag vertrekken we naar Kisumu omdat we van het weekend naar Hells Gate National Park gaan. We hebben alle 3 de ochtend vrij genomen van stage om alles in te pakken en ons zelf klaar te maken. Rond half 2 zijn we richting de bus gelopen samen met de bewaker van het compound, omdat we de vorige keer heel erg lastig gevallen werden door de mannen hier en het wel fijn was dat er iemand mee liep. Na eventjes wachten zagen we consulata aankomen in een Bungoma line busje. Wij stapten in en Consulata stapte uit. Helaas konden we niet naast elkaar zitten maar dat was niet anders. Er zat ook een vrouw met een kip in de bus. De kip zat vast gebonden met touw aan zijn pootjes en was de hele tijd heel hard en zielig aan het piepen. Zoals ik al eerder had verteld luister ik graag naar rawstyle en hardcore muziek, ik had dus oortjes in gedaan en mijn volume op 100 en ik hoorde de kip nog steeds piepen echt super zielig. Toen we aankwamen in Kisumu werden we opgehaald door Tuk Tuk Sammy en werden we gebracht naar het compound waar Demi en Karlijn verblijven. Toen de meiden aankwamen hebben we onze spulletjes neer gezet en hebben we boodschappen gedaan. Na de boodschappen hebben we met zijn allen lekker geklets en onze stage verhalen gedeeld. Toen we honger kregen besloten Aleyna, Maartje en ik om lekker te gaan eten bij Laughing Buddha. Toen we terug waren zijn we langzaam naar bed gegaan. Maar daar dacht te omgeving weer anders over.. ze begonnen weer harde muziek te spelen. Dus dat betekend oordoppen in, slaaplekker

19-04-19
Vandaag is het tijd om naar Hells Gate te vertrekken. Om half 10 zijn we vertrokken naar de omgeving van Hells Gate. Onderweg zijn ze zo’n 4 keer aangehouden door de politie om alle papieren te checken, dit nam allemaal heel veel tijd in beslag. We hebben ongeveer 7 uur in de auto gezeten voordat we Fishermans Camp hadden bereikt. We sliepen met zijn 5en in een soort van cottage. We hebben snel onze spullen gedropt en zijn een bootvaart gaan maken over Lake Oloidien. Daar waren echt super veel hippo’s en we waren ook heel dichtbij en dat resulteerde wel dat we een paar foto’s hebben kunnen nemen. Aan het water hebben we ook nog wat apen en zwijnen gezien. Na een tijdje op het meer zagen we in de verte giraffes staan en vroegen ook of de daar naar toe konden gaan. Toen we dichterbij kwamen zagen we hoe groot ze eigenlijk zijn en hoe onwijs mooi, van de giraffes hebben we ook nog een paar mooie kiekjes kunnen maken. Na de boattrip zijn we naar het restaurant van Fishermans camp gegaan, en daar ontmoette we ook meteen Sarah, Sarah was de coach van de vorige groepen en is ook meteen een hele goede vriendin van Mariëlle. Na het eten zijn we naar ons huisje gegaan en zijn we lekker gaan slapen met zijn allen. Het was een lange zware dag, Weltrusten!

20-04-19
Goedemorgen, na een fijne koele nachtrust zijn we klaar om Hells Gate te gaan ontdekken. Eerst even een ontbijt eten bij het restaurant, omdat het daar echt heel lang duurde waren we ongeveer een uur te laat bij de fietsen. Na dat we onze fietsen hadden uitgekozen gingen we richting Hells Gate, en wat was dat een zwaar ritje zeg, mijn mountainbike stond heel zwaar en onderweg kreeg ik hem niet lichter,het was ook heel heet en ik dacht echt waar ben ik aan begonnen. Eenmaal in het park had ik mijn versnelling lichter gezet en was het beter weer. Het park was zo ontzettend indrukwekkend en mooi we fietste ook dus vlak naast alle dieren die daar waren. Na een prachtige maar lange fietstocht kwamen we bij een stop aan en zijn vanaf daar een stuk gaan hiken door de kliffen. Na de hike kwamen we aan bij wat kraampjes en daar heb ik een armbandje en sleutelhanger gekocht. Toen we terug liepen naar de fietsen begon het echt enorm hard te regenen en hebben we besloten om met de bus terug te rijden naar ons huisje onderweg naar de uitgang van het park hebben we nog wat dieren gezien en zijn we gestopt voor een Giraffe. Toen we aankwamen bij het huisje hebben we allemaal lekker gedoucht en ons klaar gemaakt om lekker een hapje te eten bij Fishermans camp. Het eten duurde weer heel lang en toen mijn eten aankwam had ik eigenlijk geen honger meer. Na dat iedereen klaar was zijn we terug gegaan naar ons huisje en zijn we allemaal snel in slaap gevallen. Goodnight

21-04-19
Vandaag gaan we weer terug naar Kisumu dus dat betekend weer een laaaaaange weg terug. Rond half 11 zijn we richting Kisumu vertrokken. In Navaisha hebben we Sarah en haar dochter afgezet bij het openbaar vervoer naar Nairobi. Na een stuk te rijden waren we nog gestopt bij het Elementaita meer om daar flamingo’s te spotten, we hebben precies 1 flamingo gezien(haha) de weg terug van het meer naar de autobaan was een stuk lastiger, we kwamen de heuvel bijna niet op. We zijn allemaal uitgestapt en toen lukte het gelukkig om wel de heuvel op te komen. Na een tijdje rijden werden we weer aangehouden door de politie en dat duurde wel een tijdje omdat er iets niet helemaal goed geregeld was vanuit het bedrijf waar we de auto van gehuurd hadden. Maar gelukkig konden we zonder te betalen toch verder met onze reis. Rond 6 uur kwamen we aan in Kisumu. We hadden echt geen zin om te koken dus zijn we een hapje gaan eten bij Java. In Java kwam een groepje van 3 mannen en 1 vrouw naast ons zitten en ze waren heel de tijd maar aan het lachen, en ik zag dat ze soort van foto’s probeerden te maken, maar we lieten het maar. Even later zei de vrouw wat tegen mij, maar ik verstond haar best wel slecht, na het verhaaltje te herhalen kwam het er op neer dat ze een foto van ons wilden hebben, wij vonden dat nog al gek en zeiden dus ook dat we het liever niet hadden, gelukkig hebben ze daarna het niet nog een keer geprobeerd. Toen we weer thuis waren heb ik snel nog gedoucht en ben ik bij Aleyna in bed gaan liggen, we hebben nog lang gezellig gekletst en zijn daarna in slaap gevallen. En zo dit prachtige weekend afgesloten

-xxx- Fenna

  • 23 April 2019 - 15:40

    CoMu:

    Dag Fenna, eindelijk je waarbenjij.nu gevonden. Zal je verslagen eerst lezen. En dan zal ik je whatsappen. Ok. Maar je hebt nu tandartsenspulletjes gevonden he. Er zijn meerdere tandarts assistentes daar geweest en die hebben goed werk kunnen doen. Tot later bericht. Groetjes...


  • 23 April 2019 - 18:59

    CoMu:

    Dag Fenna, alles gelezen. En heb je verslalegging gedaan van de gebitjes van de kindertjes in Rangala. Zo niet.... Nog wel doen. Heb je steaks nodig voor je eindverslag. En n foto van jou tijdens je gebitscontrole laten maken. Zo dat t kindje met haar achterhoofd erop staat en jij wel te zien wat je doet. Rest via mail. Ok. Groetjes...

Tags: Stage, Kenia

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Kenia, Rangala

Stage in Kenia

Hierbij neem ik jullie mee met mijn stage reis naar kenia

Recente Reisverslagen:

17 Juni 2019

Week 11

11 Juni 2019

Week 10

03 Juni 2019

Week 9

27 Mei 2019

Week 8

20 Mei 2019

Week 7
Fenna

Actief sinds 14 Feb. 2019
Verslag gelezen: 238
Totaal aantal bezoekers 3803

Voorgaande reizen:

28 Maart 2019 - 25 Augustus 2019

Stage in Kenia

Landen bezocht: