Week 6 - Reisverslag uit Kisumu, Kenia van Fenna Pijman - WaarBenJij.nu Week 6 - Reisverslag uit Kisumu, Kenia van Fenna Pijman - WaarBenJij.nu

Week 6

Door: Fenna

Blijf op de hoogte en volg Fenna

13 Mei 2019 | Kenia, Kisumu

Week 6

6-05-19
Goedemorgen onze eerste nacht in Kisumu, en ik kan zeggen dat hij niet heel rumoerig was. Vandaag staat er iets minder leuks op de planning, ik moet namelijk naar de dokter ik loop al een week met een pijnlijke teen. Een paar weken voordat ik naar Kenia vertrok heb ik een kleine ingreep aan mijn teen gehad omdat mijn nagel was ingegroeid, en nu is dat helaas weer het geval. Dus rond 11 uur kwam Mariëlle ons ophalen om naar de dokter te gaan. We moesten een tijdje wachten en toen ik aan de beurt was wilde de dokter er niks aan doen en ik moest wachten tot in Nederland, ik wil dit absoluut niet want mijn teen doet echt heel veel zeer dus ik wil dat het hier gefikst wordt. Vandaag was de chirurg niet aanwezig dus wordt hopelijk later deze week mijn teen behandeld. Ik heb voor de aankomende dagen dan een antibiotica crème moeten kopen. Na het dokters bezoek zijn we naar een mall gereden om te kijken of er voor deze avond leuke films zouden draaien, helaas was dat niet het geval. Verder hebben we daar in de supermarkt wat spulletjes gekocht. Daarna zijn we met Mariëlle lekker wat gaan eten bij een restaurant, we hebben daar echt super leuke en interessante gesprekken gevoerd met z’n vieren. We zagen dat er bij de mall een leuke nieuwe cocktailbar was geopend dus waren we van plan om daar vanavond een drankje te doen. Toen we thuis waren hebben Maartje en ik boodschappen gedaan, onderweg kwam er een jongen naar mij toe en doe raakte mij helemaal aan en wilde mijn arm niet loslaten, dat was echt heel raar maar ik heb mijn arm los gewurmd. Toen we klaar waren met de boodschappen hebben we gewoon de winkelkar meegenomen omdat de boodschappen heel zwaar waren. We hebben eerst nog een soepje gedronken en daarna zijn we vertrokken naar de cocktailbar, toen we aankwamen zagen we dat de bar niet open was dus vroegen we aan Maurice of hij nog een andere leuke plek wist, dus hij bracht ons naar een bar wat bovenaan een gebouw zit, eerst dachten we echt van mmmh wat is dit? Maar toen we aankwamen was het echt een super leuke bar. Toen we terug kwamen bij ons compound zijn we lekker naar bed gegaan. slaaplekker!

7-05-19
Goedemorgen, we waren van plan om lekker uit te slapen maar helaas kon dat niet omdat het heel rumoerig was. Vandaag gaan we gezellig zwemmen bij Hotel Kisumu. Rond half 12 werden we opgehaald door Tuk Tuk Maurice. We kwamen aan in het hotel, we moesten eerst 4 euro pp betalen dus dat is echt goedkoop om te zwemmen. We hebben eerst een tijdje lekker in de zon gelegen en daarna zijn we gaan zwemmen en hebben we gezellig gekletst. Toen we klaar waren met het zwemmen hadden wel trek dus hadden we wat eten besteld, na een lange tijd wachten konden we eindelijk aanvallen. Toen ik klaar was met eten ben ik terug op mijn bedje gaan liggen, toen ik net lag werd ik aangesproken door een meneer, we kwamen in gesprek en ik vertelde dat ik binnenkort bij Russia Hospital stage ga lopen, toen vertelde hij dat hij ook in dat ziekenhuis werkt dus dat is echt heel toevallig. Hij heeft daarom ook zijn nummer aan mij gegeven voor als er iets is dat ik hem kan bellen dus dat is wel echt heel fijn. In de avond hebben we gewoon gekookt en verder niks gedaan. We zijn niet al te laat gaan slapen.

8-05-19
Goedemorgen! Vandaag is Aleyna jarig dus hebben Maartje en ik wat slingers opgehangen en een kaartje gemaakt voor haar! Als het goed is wordt ik vandaag ook aan mijn teen geholpen als de chirurg in de stad is, rond 11 uur wordt Mariëlle gebeld of hij er is ja of nee. Rond 11 uur werd Mariëlle dus gebeld door de dokter met goed nieuws, de chirurg is vandaag rond 3 uur aanwezig in een ziekenhuis. Omdat we graag een keer een film avondje willen houden hebben we bij een soort van internetcafé films laten downloaden, in de tussentijd hebben we voor de verjaardag van Aleyna gezellig een taartje gegeten bij Laughing Buddha. Rond half 3 reden we naar de kliniek waar de chirurg zou zijn, na eventjes wachten kreeg Mariëlle een belletje dat de chirurg in een ander ziekenhuis was, dus zijn we daar naar toe gereden en ik werd ondertussen steeds zenuwachtiger. Ik was meteen aan de beurt gelukkig, de chirurg was echt een hele aardige man. Toen was het tijd voor de verdoving en wat deed dat ontzettend veel pijn ik kreeg 5 prikken, het gekke was dat ik met een optreknaald werd verdoofd, normaal wordt er voor het verdoven echt een fijne dunne scherpe naald gebruikt maar helaas was dit niet het geval, dus ik heb echt heel hard op mijn tanden moeten bijten. Toen de nagel eruit was zat hij echt heel hard te peuren in mijn vlees, daarna heeft hij 2 hechtingen in mijn teen gezet. Toen ik klaar was werd ik echt heel duizelig dus heb ik heel lief wat water gekregen. Voor pijn medicatie heb ik Tramadol mee gekregen en dat is best wel een zware pijn medicatie. We kwamen rond 5 uur thuis toen hebben we wat eten besteld bij het restaurant, ik heb mijn eten gegeten en heb daarna de Tramadol ingenomen rond half 8 gingen we een film kijken, ongeveer 1,5 uur later voelde ik de medicatie in mijn lichaam ik werd een soort van stoned, maar de pijn van mijn teen kwam er gewoon doorheen. Na de film zijn we op bed gaan liggen ik heb daar nog wat afleveringen gekeken van een serie. Ondertussen was Aleyna al in slaap gevallen, ik wilde wat water gaan halen en opeens ging het echt niet goed met me ik viel bijna flauw dus ik was zo snel mogelijk op de bank gaan liggen, na een tijdje voelde ik me beter en ben daarna gaan slapen. Slaaplekker

9-05-19
Goedemorgen, we waren van plan om vandaag weer lekker te gaan zwemmen, maar helaas was het niet zo heel zonnig. Dus zijn we vandaag series en films gaan downloaden. We moesten best wel lang wachten op dat moment voelde ik me niet zo goed ik denk dat het door de medicijnen kwam omdat die nog al sterk zijn. We hadden de harde schijf van Maartje meegenomen maar die reageerde niet. Dus zijn we terug gegaan naar het huis om de laptops mee te nemen, ik bleef toen thuis omdat ik me echt niet lekker voelde. Dus zijn Maartje en Aleyna terug gegaan. na ongeveer 1,5 uur waren ze weer terug. We hebben verder die dag wat films en series gekeken. In de avond waren we van plan om naar de film te gaan, dus hadden we Maurice gebeld en hij bracht ons naar de bioscoop, toen we daar aankwamen zagen we dat de film helemaal niet draaide dus dat was wel jammer. Dus zijn we daarna bij de cocktailbar wat gaan drinken, ik had echt super veel zin in een cocktail maar dat is niet heel verstandig met de Tramadol, dus heb ik het gehouden bij een lekker gezond watermeloen sapje. Toen we terug thuis waren heb ik weer wat afleveringen van een serie gekeken en ben daarna lekker gaan slapen.

10-05-19
Goedemorgen, Vandaag is het wel lekker weer dus gaan we lekker zwemmen, we zijn zo rond half 12 naar het zwembad gegaan, omdat ik met mijn teen niet kon zwemmen heb ik lekker heel de tijd in de zon gelegen. Rond 3 uur kwam Mariëlle op teen bezoek om te kijken hoe het was met mijn teen. Rond half 5 zijn we weer terug gegaan naar ons huisje. Toen hebben we weer wat gekookt en zijn we weer series gaan kijken. Dus niet zo’n hele drukke dag.

11-05-19
Goedemorgen! Zoals elke ochtend worden we hier vroeg wakker zo rond half 8. Rond half 2 zijn we naar Dunga Hill Camp gereden, ons plan was om daar shisha te roken maar helaas hadden ze dat niet meer. Dus hebben daar gewoon lekker wat loempia’s gegeten en wat lekkers gedronken. Na een tijd zijn we weer terug gereden naar ons huis, toen hebben we wat boodschappen gedaan en wat taart gekocht, toen we thuis waren hebben we gezellig met z’n drieën de taartjes gegeten. Omdat het echt een heel groot stuk taart was hebben we ons stuk terug gezet in de koelkast om later op te eten. Zoals elke avond hebben we weer series gekeken en zijn daarna gaan slapen!.

12-05-19
Goedemorgen! Vandaag hebben we met Mariëlle afgesproken bij het zwembad, ze moet vandaag oppassen op Antonia dat is de dochter van een vriendin van haar. Rond half 1 kwamen we bij het zwembad aan en we werden warm verwelkomd `door Antonia, echt een super lief en schattig meisje!! Na een tijdje was de zon weg en die kwam helaas niet meer terug. Dus zijn we rond 3 uur weer terug gegaan naar ons huis en hebben we lekker gedoucht. Verder hebben we de avond voor ons zelf gekookt en we zijn weer wat series gaan kijken, na dat zijn we gaan slapen

  • 13 Mei 2019 - 10:31

    CoMu:

    Dag Fenna,
    Je hebt wel een telefoonnummer gekregen van iemand die ook in het ziekenhuis werkt, maar daar zou ik toch maar geen gebruik van maken. Je hebt mensen genoeg die je ergens bij kunnen helpen. Je coach Marielle en ook Millicent kan dit erg goed.
    Hopelijk is het goed afgelopen met je teen. Ben je ook al met je stage bezig in Kisumu?
    En waar doe je dat? In het Russia? Wens je nog veel genieten daar.
    groetjes...

  • 13 Mei 2019 - 13:07

    Christel:

    Hoi Fenna ,

    Wat een gedoe met je teen zeg! Lastig! Gelukkig hebben ze je geholpen ne hopelijk ben je er nu vanaf en wordt de pijn snel minder zodat je de zware medicatie niet meer hoeft te gebruiken.
    Succes met je stage , ben erg benieuwd naar je ervaringen!
    Groetjes Christel

  • 14 Mei 2019 - 18:14

    Nina:

    Hoi Fenna

    Hopelijk is alles nu wat beter met je teen.
    en ik hoop dat je stage in Kisumu ook goed verloopt.
    we houden elkaar op de hoogte

    groetjes

    Nina

Tags: Vakantie, Kenia

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Kenia, Kisumu

Stage in Kenia

Hierbij neem ik jullie mee met mijn stage reis naar kenia

Recente Reisverslagen:

17 Juni 2019

Week 11

11 Juni 2019

Week 10

03 Juni 2019

Week 9

27 Mei 2019

Week 8

20 Mei 2019

Week 7
Fenna

Actief sinds 14 Feb. 2019
Verslag gelezen: 222
Totaal aantal bezoekers 3797

Voorgaande reizen:

28 Maart 2019 - 25 Augustus 2019

Stage in Kenia

Landen bezocht: