Week 8 - Reisverslag uit Kisumu, Kenia van Fenna Pijman - WaarBenJij.nu Week 8 - Reisverslag uit Kisumu, Kenia van Fenna Pijman - WaarBenJij.nu

Week 8

Door: Fenna

Blijf op de hoogte en volg Fenna

27 Mei 2019 | Kenia, Kisumu

Week 8

20-05-19
Goedemorgen, ik was vandaag weer om 8 uur aanwezig op stage, Ik heb voor iedereen alle instrumenten klaar gelegd. Toen dokter Ganda kwam werd het erg leuk , als hij er is komen de leuke speciale gevallen binnen. Vandaag kwam er een vrouw met en enorme bobbel op haar tandvlees in de bovenkaak. Die moet binnenkort chirurgisch weggehaald worden, voordat we dat kunnen doen moet de mond een stuk schoner gemaakt worden. De mond van deze mevrouw zat helemaal vol met enorme brokken met tandsteen. Dus ik heb bij dokter Ganda geassisteerd, ik heb 3 keer mijn afzuiger moeten verwisselen omdat die helemaal vol zat met tandsteen. De lucht die er van af kwam was echt bijna niet te doen en ik werd er een beetje onpasselijk van, ik had van tevoren nog parfum gespoten op mijn mondkapje maar helaas heeft dat niet geholpen. Verder die dag heb ik nog veel mee gekeken met andere behandelingen. Rond 4 uur kon ik naar huis toe. Toen ik thuis kwam heb ik lekker een douche genomen. Even later hebben we gekookt, elke avond gaan we best wel vroeg slapen omdat onze nachtrust echt vreselijk is en we toch wel fris bij stage moeten zijn.

21-05-19
Goedemorgen, Vandaag de tweede dag van de stage week, ik ben heel benieuwd wat er vandaag te zien is. Deze dag waren er niet echt interessante gevallen binnen gekomen, het was ook echt heel rustig vandaag dus hebben mijn collega’s mij meegenomen om wat thee te drinken en wat lekkers te eten, dat vond ik echt super leuk en lief van ze. Omdat er echt niks toe doen was zeiden mijn collega’s dat ik eerder naar huis mocht dus dat kwam goed uit! Want is had nog wat was te doen. Dus toen ik thuis aan kwam heb ik maar meteen mijn was gepakt en ben het gaan wassen. Verder heb ik die middag nog mijn serie gekeken en gechilld. Toen we trek kregen hebben we lekker wat gekookt en daarna zijn we weer verder gegaan met onze series te kijken. Ik heb daarna gedoucht en ben toen naar bed gegaan.

22-05-19
Goedemorgen, Rond 8 uur was ik weer aanwezig op stage ik heb weer alle instrumenten klaargelegd, ze beginnen hier vaak zo rond half 9. Vandaag was Dokter Ganda weer aanzwezig, vandaag kwam er een jongetje binnen met echt een enorme tumor in zijn mond. Het plan was om vandaag een biopt af te nemen van de tumor, die biopt wordt dan naar het lab gestuurd voor verdere onderzoeken. Het jongetje werd verdoofd dus moesten we wachten tot dat het ingewerkt was. Het was echt enorm heet binnen en het jongetje stonk, er stonden heel veel studenten om ons heen en ik werd daar echt zenuwachtig van. Toen we bezig waren met het snijden zag ik dat het jongetje nog steeds pijn had, ik vond het zo zielig en opeens voelde ik me echt niet goed. Ik vroeg aan een Student of hij het wilde overnemen want ik kon elk moment flauwvallen. Dus ik pakte mijn water en ben naar een bankje buiten gelopen, een collega liep langs en zag dat het niet goed met me ging, dus bracht me naar een kamer met airconditioning, toen ik daar even zat ging het weer goed met me en ben ik terug gegaan. verder die dag was er niet zo veel speciaals meer en ben ik rond 4 naar huis gegaan. Thuis heb ik weer wat was gedaan. Die avond zijn Maartje en ik samen bij Laughing Buddha wat gaan eten, we hadden beide falafel besteld maar die was echt zo enorm pittig dat we hem niet op kregen. Toen we thuis waren heb ik weer lekker gedoucht en ben daarna gaan slapen.

23-05-19
Goedemorgen! Om 8 uur was ik weer aanwezig en heb ik net zoals de andere dagen alle instrumenten klaar gelegd. Deze ochtend was Dr Ganda er weer. Vandaag kwam er een mevrouw die op haar voortanden was gevallen, wat we gingen doen is met een speciaal draad de tanden weer terug op zijn plaats duwen en dat dan een soort van vast te draaien met een wat dunner draad. Ook die dag kwam de mevrouw met de bobbel, vandaag werd dus die enorme bobbel verwijderd en ik mocht daarbij assisteren. Eerst werd de mevrouw goed verdoofd, even later gingen we beginnen en de bobbel werd chirurgisch weggesneden. Toen de bobbel weg was is het overige tandvlees erover heen gehecht en de mevrouw moet binnenkort terug komen om dan het overtollige bot weg te laten halen. Het assisteren ging echt heel goed en ik was stiekem wel een beetje trots op mezelf. Omdat we nog dingen moesten regelen voor de Masai Mara zijn we wat eerder naar huis gegaan om dat te doen. Die avond zijn we ook wat gaan eten bij het sovereign hotel. Ik had pizza maar omdat het wel te veel was heb ik het laten inpakken en heb ik het die avond nog aan Maurice gegeven. Toen we thuis waren was het wel laat dus zijn we naar bed gegaan want dit wordt een zwaar maar leuk weekend.

24-05-19
Goedemorgen!!! Vandaag gaan we dan eindelijk op safari. Rond 9 uur was Consulata aanwezig bij ons en zijn we vertrokken. Het was ongeveer 6 uur rijden, dus rond de middag kwamen we aan. We gingen meteen het park in en wat was dat mooi zeg! We zagen meteen al een hele boel olifanten bij elkaar. We hebben tot zo tot 6 uur in het park gereden en zijn daarna naar onze accommodatie gegaan. Voor de aankomende nachten slapen we in een tent maar gelukkig wel met normale bedden en met douche en wc! Rond half 8 konden we avondeten, het eten was wel heel simpel maar gelukkig zat er iets vegetarisch tussen. Toen we klaar waren zijn we terug gegaan naar onze tent ik heb toen gedoucht, helaas geen fijne douche het water was echt super vies maar we moesten het er maar mee doen. We waren alle 3 super moe dus zijn we best wel vroeg gaan slapen.

25-05-19
Goedemorgen! Om 8 uur zaten we aan het ontbijt, het was een simpel maar lekker ontbijtje. Rond half 9 waren we al weer in de Masai Mara. We hebben deze dag echt super veel mooie plekken en dieren gezien. We hebben vandaag 3 van The big five gezien. Zoals de olifant, buffel en de leeuw. We hebben heel de dag rond gereden in de Masai mara. Rond 5 uur zijn we terug gegaan, Aleyna wilde graag nog naar de Masai stam, maar Maartje en ik wilde dat niet dus zijn Aleyna en Consulata naar de Masai gegaan en Maartje en ik naar de tent we hebben daar gezellig een film gekeken. Rond 8 zijn we gaan eten, deze avond was er eigenlijk geen keuze voor mij en had ik fruit gegeten maar de kok was zo lief om nog wat voor mij te maken. Na het avond eten zijn we terug gegaan naar onze tent om daar weer te douchen en te slapen

26-05-19
Goedemorgen! Vandaag gaan we helaas weer terug naar huis… Om 8 uur zaten we in de bus terug naar huis. Na ongeveer een tijdje gereden te hebben keek ik naar buiten en zag ik daar een aantal Cheeta’s zitten ik riep toen naar de driver wait wait wait, maar hij hoorde dat niet. Even later zei ik dat ik wat gezien had en vroeg om terug te gaan. En ja hoor we zagen daar 4 Cheeta’s lopen echt super vet!! Na een paar mooie foto’s en filmpjes hebben we onze weg vervolgd terug naar huis. Onderweg waren we nog gestopt bij een grote souvenir winkel om daar te plassen en om daar te kijken voor spulletjes. Maartje wilde daar graag een masker kopen alleen die man vroeg er 120 euro voor, echt belachelijk dus heeft Maartje dat natuurlijk niet gedaan. Een paar uur verder waren we gestopt bij een Mall om daar wat lunch te kopen, we hebben gewoon maar wat broodjes in de supermarkt gehaald. En daarna zijn we terug gereden naar huis. Rond 4 uur kwamen we aan we hebben de koffer uitgepakt en zijn daarna gaan chillen. Ik voelde me die avond echt niet lekker dus heb ik een appel gegeten heb mijn tanden gepoest en ben toen in slaap gevallen.

  • 27 Mei 2019 - 17:36

    CoMu:

    Ha Fenna, Een veel meer positief verhaal, waarin je je minder goede ervaringen goed wegzet. Mooie en leerzame ervaringen heb je opgedaan in het ziekenhuis.
    Nog veel succes en tot het volgend verhaal!
    Groetjes...

  • 27 Mei 2019 - 17:48

    Edwin Pijman:

    Fenna, deze safari heb je maar weer mooi meegemaakt. Een van de voordelen van je stage in Kenia. Top.

  • 28 Mei 2019 - 05:46

    Christel:

    Hoi Fenna ,
    Je mag zeker trots zijn op jezelf ! Je doet het toch maar .... zover weg....zo anders ...
    Masai mara blijft je je hele leven bij.Superervaring!

    lala salama voor vanavond !
    Christel

  • 29 Mei 2019 - 14:50

    Esther Van Beers:

    Beste Fenna,
    Wat een interessante stage! Gelukkig heb je toch nog kunnen assisteren, daar ben ik heel blij mee. Leuk om te lezen over jouw ervaringen in Kenia. Kom je nog een keer langs om ons allemaal te vertellen over wat je hebt meegemaakt? Natuurlijk heb ik al je verslagen gelezen maar jou er over horen praten lijkt me leuker. Ik (en ik denk de rest van het team ook) zijn benieuwd. Tot 27 juni ben ik nog in Nederland. Groetjes Esther (Practijk voor tandheelkunde de Geer)

  • 29 Mei 2019 - 14:50

    Esther Van Beers:

    Beste Fenna,
    Wat een interessante stage! Gelukkig heb je toch nog kunnen assisteren, daar ben ik heel blij mee. Leuk om te lezen over jouw ervaringen in Kenia. Kom je nog een keer langs om ons allemaal te vertellen over wat je hebt meegemaakt? Natuurlijk heb ik al je verslagen gelezen maar jou er over horen praten lijkt me leuker. Ik (en ik denk de rest van het team ook) zijn benieuwd. Tot 27 juni ben ik nog in Nederland. Groetjes Esther (Practijk voor tandheelkunde de Geer)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Kenia, Kisumu

Stage in Kenia

Hierbij neem ik jullie mee met mijn stage reis naar kenia

Recente Reisverslagen:

17 Juni 2019

Week 11

11 Juni 2019

Week 10

03 Juni 2019

Week 9

27 Mei 2019

Week 8

20 Mei 2019

Week 7
Fenna

Actief sinds 14 Feb. 2019
Verslag gelezen: 279
Totaal aantal bezoekers 3802

Voorgaande reizen:

28 Maart 2019 - 25 Augustus 2019

Stage in Kenia

Landen bezocht: