Week 10 - Reisverslag uit Kisumu, Kenia van Fenna Pijman - WaarBenJij.nu Week 10 - Reisverslag uit Kisumu, Kenia van Fenna Pijman - WaarBenJij.nu

Week 10

Door: Fenna

Blijf op de hoogte en volg Fenna

11 Juni 2019 | Kenia, Kisumu

Week 10
3-06-19
Goedemorgen! Ik werd vanochtend voor mijn wekker wakker omdat het echt heel hard aan het regenen was. Ik was als eerste op stage aangekomen en heb alles klaar gezet. De ochtend kwam er een mevrouw binnen die een beperkte mondopening heeft(trismus) ze probeerde met een tang de mond wat verder open te krijgen maar het deed echt heel veel pijn dus hebben ze het goed verdoofd. Ook kwam er een mevrouw en die had geen gehemelte meer, eerder had ze daar een tumor zitten en die is toen verwijderd in geheel met het gehemelte. Ze had nu een soort van gebitje om de ruimte een beetje op te vullen, dr Ganda haalde het gebitje uit en het zat helemaal voor met pus en andere viezigheid. Ik mocht van hem heel de ruimte gaan schoonmaken, ik vond het nog best wel spannend omdat ik bang was om haar pijn te doen of dat ze moest braken door mij. Maar gelukkig ging alles super goed en had de mevrouw nergens last van.
Ik ben de middag iets eerder naar huis gegaan omdat we om 4 uur een meeting hadden met Mariëlle en millecent. Die avond hebben thuis gegeten en series gekeken
4-06-19
Goedemorgen vandaag weer stage in het ziekenhuis, ik had weer alles klaar gezet voor iedereen. Vandaag was dokter Ganda weer aanwezig en heb ik hem geassisteerd onder andere bij het corrigeren van een kaak en het weghalen van een fibroom. Ook ging hij een ontsteking draineren maar voordat hij begon rook ik de geur al en wist ik dat ik niet daarbij wilde zijn. Het plan was eigenlijk dat dokter Ganda mij zou rondleiden in een tandartspraktijk waar hij ook werkt, maar hij was om half 4 klaar en ik denk dat hij het was het vergeten dus ben ik ook rond die tijd naar huis gegaan. Toen ik thuis was, kwam Maartje niet veel later aan en gingen we de jurken ophalen. Toen we ze aanhadden dacht ik echt wat is dit. De jurken waren helaas niet geworden hoe het moest en baalde we enorm. Gelukkig kon de meneer nog langskomen zodat we konden overleggen met hem wat er aangepast moet worden. Die avond hebben we zelf gekookt en zijn wat later naar bed gegaan.
5-06-19
Goedemorgen!! Vandaag zijn we vrij omdat het een feestdag is in Kenia. Vandaag zijn Maartje en ik naar de Masai markt gegaan om wat spulletjes te kopen voor onze familie. De middag hebben we geluncht bij Laughing Buddha, we hadden beide een club sandwich besteld maar hij was echt heel vies door de kaas, de kaas hier is echt niet te eten. Toen we thuis kwamen hebben we nog wat films en series gekeken. In de avond weer gekookt.
6-06-19
Goedemorgen!! Vandaag de laatste dag van de stage week. We hadden om 10 afgesproken met Millecent. Een oud student was op vakantie in Kenia met haar ouders en vriend. Ze gingen kijken waar ze stage had gelopen 7 jaar terug. Het waren echt super leuke en gezellige mensen. We hebben samen nog wat gedronken en mandazi’s gegeten. Omdat Millecent zag dat we graag naar huis wilde mochten we gaan. In de middag gingen Maartje en ik weer films voor ons laten downloaden en hebben we nog wat lekkers gehaald in de supermarkt. Toen we thuis waren heb ik nog een film gekeken. In de avond zijn we met z’n drieën wat gaan eten bij Laughing Buddha, ik had heel de week al zin in pizza, dus had ik pizza besteld. Toen we thuis waren hebben Maartje en ik nog een film gekeken. En zijn daarna naar bed gegaan.
7-06-19
Goedemorgen! Vandaag gaan Maartje, Mariëlle, Leah en ik samen naar het museum hier. Rond 10 uur kwam Mariëlle ons ophalen en zijn we doorgereden om Leah op te halen van school. De entree kaartjes waren 1 euro omdat we “inwoners” zijn, dus dat is echt geen geld voor een museum. Het was echt heel druk omdat er veel schoolkinderen waren. En als wit persoon krijg je dan echt heel veel aandacht. Er was een stuk en dat ging over vroeger hoe ze leefde in van die poephuisjes. We kregen eerst een soort van dans te zien, Maartje en ik moesten mee doen ik schaamde me een beetje maar het was wel grappig. Toen we klaar waren in het museum hebben we gezellig wat gegeten bij Java. Toen we thuis waren heb ik mijn was gedaan en ben daarna lekker gaan chillen. Die avond hebben Maartje en ik wat gekookt maar het was echt super vies. Die avond hebben we samen weer een film gekeken en popcorn gemaakt. De kerk vond het weer leuk om heel de nacht keiharde muziek te spelen dus dat was niet veel nachtrust.

8-06-19
Goeiemorgen!! Vandaag hebben we lekker kunnen uitslapen. Heel de ochtend hebben we niks gedaan. Rond half 2 zijn Maartje en ik samen naar Java gegaan om koffie te drinken met een lekker taartje. We hebben daarna nog wat spulletjes gehaald bij de supermarkt en zijn toen naar huis gegaan. Thuis zijn we weer wat series gaan kijken. Die avond hebben Maartje en ik samen gekookt en zijn weer een film samen gaan kijken. Slaaplekker
9-06-19
Goedemorgen! Zoals elke zondag ochtend worden we weer wakker gemaakt door de kerk. Vandaag hebben we niet echt wat leuks gedaan, het weer was ook echt niet lekker dus konden we ook niet gaan zonnen. In de avond zijn Maartje en ik weer samen uiteten gegaan bij Java. Toen we thuis waren zijn we niet veel later naar bed gegaan

Tags: Stege, Kenia, Dental

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Kenia, Kisumu

Stage in Kenia

Hierbij neem ik jullie mee met mijn stage reis naar kenia

Recente Reisverslagen:

17 Juni 2019

Week 11

11 Juni 2019

Week 10

03 Juni 2019

Week 9

27 Mei 2019

Week 8

20 Mei 2019

Week 7
Fenna

Actief sinds 14 Feb. 2019
Verslag gelezen: 280
Totaal aantal bezoekers 3798

Voorgaande reizen:

28 Maart 2019 - 25 Augustus 2019

Stage in Kenia

Landen bezocht: