Week 5 - Reisverslag uit Kisumu, Kenia van Fenna Pijman - WaarBenJij.nu Week 5 - Reisverslag uit Kisumu, Kenia van Fenna Pijman - WaarBenJij.nu

Week 5

Door: Fenna

Blijf op de hoogte en volg Fenna

06 Mei 2019 | Kenia, Kisumu

29-04-19
Goedemorgen allemaal, vandaag gaan we voor 1 dag naar Kisumu, om afscheid te nemen van Demi en Karlijn. Rond half 10 zijn we weer met de Bungomaline nar Kisumu gereden. Bij het station werden we opgehaald door Tuk Tuk Sammy. Sammy bracht ons naar Pandipieri, dat is de stage plaats van de 2 meiden. We werden daar warm verwelkomd door de kinderen met een liedje. Na dat de meiden klaar waren zijn we samen met onze Keniaanse en Nederlandse mama’s wat gaan eten. Na het eten zijn Aleyna, Maartje en ik nieuwe bundels gaan kopen en daarna wat boodschappen gaan doen. Na de boodschappen zijn we weer op de bus gestapt en terug gereden naar Rangala. Toen we aankwamen was het ook tijd om te gaan koken dus dat hebben we met zijn drieën gedaan. Omdat we best wel moe waren van het reizen zijn we alle drie naar onze kamer gegaan, ik heb daar nog met mijn ouders gefacetimed en ben daarna ook gaan slapen.
30-04-19
Goedemorgen. Een van de laatste dagen bij babyhome. Na het wassen en aankleden van de kinderen werden we door de medewerkster gestuurd naar het ziekenhuis met 2 kindjes. We moeten altijd echt heel lang wachten totdat we aan de beurt zijn en als we aan de beurt zijn, worden we door heel het ziekenhuis heen gestuurd. Toen we bij de dokter zaten ging het met 1 baby echt heel slecht hij was ook echt een soort van aan het dood gaan het zag er wel griezelig uit. Na dat we klaar waren in het ziekenhuis, hebben we de kindjes weer terug gebracht. En zijn we pauze gaan houden, na de pauze zijn we weer met de grotere kinderen gaan spelen. Toen we thuis waren hebben we gezellig wat kaartspellen gespeeld en zijn daarna samen gaan koken. Na het eten hebben we weer wat spellen gespeeld en zijn daarna gaan slapen.

1-05-19
Goedemorgen, vandaag weer een dag bij babyhome na de gebruikelijke routine daar zijn we weer met 2 kindjes naar het ziekenhuis gegaan. na weer lang gewacht te hebben in het ziekenhuis waren we aan de beurt. Toen ik binnen kwam deed de arts zo ontzettend raar tegen mij dat ik er een beetje pissig van werd, hij deed echt super kinderachtig en was mij heel de tijd stom aan het aankijken. Dus ik zei er wat van. Toen ik even later weer moest wachten op de dokter kwam er een vrouw binnen en die was half verlamd maar niemand deed er wat aan ze lag daar maar, echt heel raar en zielig voor die vrouw. Toen ik kon komen bij die dokter deed hij weer zo raar en toen was ik iets minder aardig tegen hem en zei ik dat hij niet zo raar moest doen. Ik werd doorgestuurd naar iemand om infuus te laten prikken bij het kindje. Toen die meneer bezig was kwam er iemand anders naar ons toe en kwam echt met een belachelijk verhaal…. Ik gaf hem een blik en toen liep hij gelukkig weg. Toen we klaar waren bij het ziekenhuis hebben we de kindjes weer terug gebracht naar baby home. Daarna hebben we de kleintjes eten gegeven, toen we klaar waren hebben we ons zelf maar wat eten gegeven. In de middag hadden we voor de wat grotere kinderen puzzels mee genomen, sommige lukte het wel om te puzzels op te lossen en sommige die snapte er echt helemaal niks van. Rond 5 uur zijn we weer terug gegaan naar ons huis om lekker wat te eten. Na het eten zijn we allemaal onze eigen weg gegaan.
2-05-19
Goedemorgen, vandaag gaan we geen stage lopen bij babyhome, maar we gaan iets veel leukers doen! We gaan vandaag naar een school waar Corry een sponsor van is. We gaan daar naar toe omdat een aantal kinderen daar Jiggers hebben, dat zijn zandvlooien die in je huid kruipen en vervolgens je voeten opeten. Consulata heeft al eerder voor ons de medicijnen gehaald tegen de jiggers. Zo rond half 11 vertrokken we met de auto naar de school, de rit was ongeveer 45 minuten. Toen we aankwamen, kwamen alle kinderen uit de school naar buiten om ons te bekijken, het voelde een beetje alsof we beroemd waren omdat we zo veel aandacht kregen. Eerst hadden we een rondleiding door de school en daarna mochten we aan de bak. Er was 1 jongetje heel erg bang voor ons omdat hij dacht dat wij hem gingen injecteren, maar dat waren we natuurlijk niet van plan. We hadden voetenbadjes klaar gemaakt met het medicijn erin, elk kind moest ongeveer 10 minuten in het voetenbadje. Na dat de voeten opgedroogd waren smeerden we het medicijn direct op de huid. Nadat, dat ook opgedroogd was werden de voeten ingesmeerd met vaseline. Toen we klaar waren kregen we nog wat lekker te eten en te drinken, na dat zijn we weer met de auto terug gereden naar het compound, we kwamen aan rond half 4. Toen zijn we allemaal op de bank geploft en hebben we verder helemaal niks gedaan. Even later hebben we wat eten gemaakt, na het eten ben ik lekker gaan douchen en niet even later gaan slapen. Goodnight xxx

3-05-19
Goedemorgen vandaag hebben we officieel vakantie maar omdat we maandag niet naar stage zijn gegaan draaien we vandaag dus nog een dag mee. Omdat ik wassen en omkleden van de kinderen het aller ergste vind van heel de dag heb ik dat vandaag maar even geskipt, ik had er echt geen zin in. Toen ik aankwam moesten de baby’s nog wel gevoed worden dus heb ik dat gedaan. Toen we klaar waren gingen we bij de andere baby’s kijken en er gezellig mee spelen en knuffelen, dit hebben we best wel een tijdje gedaan. Vandaag kwam Mariëlle ons bezoeken op onze stage, we hebben onze stage ervaringen met haar gedeeld en lekker gekletst. Rond half 3 vertrok Mariëlle weer terug naar Kisumu. Om 3 uur was de pauze voorbij en zijn Maartje en ik terug gegaan naar babyhome. We hebben de middag gezellig weer met de kids gespeeld. Toen ik terug was had ik nog even wat kleding gewassen. We hebben zoals elke avond weer samen gekookt, na het eten ben ik lekker gaan douchen en op mijn kamer gaan chillen even later ben ik langzaam naar bed gegaan.

4-05-19
Goedemorgen, ik heb vandaag wat langer kunnen slapen ik werd zo rond half 9 wakker, ik ben lekker onder de douche gaan staan en heb mijn haar en make-up gedaan. Verder heb ik ook mijn koffers voor een groot deel ingepakt omdat we morgen officieel naar Kisumu vertrekken en daar ben ik echt heel blij mee! Vandaag gaan we ook afscheid van de kindjes nemen, we hebben al eerder een grote zak met lolly’s gekocht om die daar uit te delen. Ook hebben we nog vel foto’s met de kinderen gemaakt. Rond half 6 zijn we terug gegaan naar ons huisje en hebben we lekker gekookt. Die avond zijn we niet te laat gaan slapen omdat morgen een drukke dag wordt.

5-05-19
Goedemorgen vandaag konden we niet al te laat opstaan omdat we de laatste spulletjes moesten inpakken. Ik werd zo rond half 8 wakker ik ben weer lekker gaan douchen en heb ik mezelf op mijn gemak aangekleed. Consulata zou ons rond 11 uur komen ophalen met de auto, dat werd half 1 i.p.v. 11 uur, alles op Keniaans tempo. Zo rond kwart over 2 kwamen we aan en daar zagen we Millecent en Marielle. We moesten nog een tijd wachten op de sleutel van het huis omdat Rosemary de eigenaresse van het compound in de kerk zat. Na 1 uur wachten kwam ze dan eindelijk een en konden we naar binnen, we hebben onze koffers neergezet en zijn daarna gaan pinnen en boodschappen gaan doen. Toen we terug waren in het huis begon het heel hard te regenen, dus hebben we gewacht op de regen en zijn daarna lekker uit eten gegaan bij Laughing Buddha. Toen we terug waren heb ik nog een keer lekker gedoucht en ben ik daarna op bed gaan chillen, Aleyna en ik slapen samen op de kamer dus hebben we nog een lange tijd gekletst. Ergens na 11 uur werd er opeens heel hard op de deur geklopt en we waren een beetje bang, Aleyna kwam bij mij in bed liggen even later zijn we gaan kijken maar zagen we niemand staan of lopen dus dat was best wel creepy. Even later zijn we toch in slaap gevallen. Slaaplekker !
Kisses from Kisumu

  • 07 Mei 2019 - 07:57

    Edwin Pijman:

    Eindelijk stage lopen in het ziekenhuis bij de tandarts. Doe je best.

  • 07 Mei 2019 - 12:31

    Buurman Albert:

    Fenna, fijn om je verslagen te lezen. Qua effectieve stage had het weinig met je opleiding maar wellicht is er meer dat ik niet heb kunnen lezen.
    Veel plezier op je volgende plek

  • 08 Mei 2019 - 14:56

    CoMu:

    Dag Fenna,
    Mooi dat je ook meegeholpen hebt op de Ichinga Primary School met het verwijderen van de Jiggers.
    Nog veel plezier en goeie ervaringen daar.
    Groetjes
    Corry

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Kenia, Kisumu

Stage in Kenia

Hierbij neem ik jullie mee met mijn stage reis naar kenia

Recente Reisverslagen:

17 Juni 2019

Week 11

11 Juni 2019

Week 10

03 Juni 2019

Week 9

27 Mei 2019

Week 8

20 Mei 2019

Week 7
Fenna

Actief sinds 14 Feb. 2019
Verslag gelezen: 172
Totaal aantal bezoekers 3808

Voorgaande reizen:

28 Maart 2019 - 25 Augustus 2019

Stage in Kenia

Landen bezocht: